Mijn dossier

Naar het gemeentehuis gaan is niet altijd evident. U moet zich kunnen vrijmaken, u er naartoe verplaatsen en dan nog misschien de wachtrijen aan de loketten trotseren.

Maar wist u dat het ook anders kan?

Met "Mijn dossier" kunt u zich vele verplaatsingen naar het gemeentehuis besparen: "Mijn dossier" is een online toepassing die u toegang geeft tot een hele reeks documenten. Van thuis uit, gratis en 24uur op 24.

Met "Mijn dossier" kunt u uw gegevens in het Rijksregister raadplegen en persoonlijke attesten downloaden of afdrukken. Deze attesten hebben dezelfde juridische waarde als de attesten die u afhaalt bij uw gemeente. Het verschil is dat u ze thuis gratis afhaalt en wanneer het u past.

"Mijn dossier" dus, hoe werkt dat?

Om toegang te krijgen tot "Mijn dossier" heeft u een computer nodig met internetverbinding, uw identiteitskaart en een kaartlezer. U surft naar de website van “Mijn Dossier”, steekt uw identiteitskaart in de kaartlezer en voert uw pincode in. 

Eenmaal aangemeld, kan u kiezen uit verschillende rubrieken die u leiden naar de gewenste informatie of documenten: een attest van gezinssamenstelling, uw vorige adressen, een adreswijziging ingeven of nakijken wie uw gegevens in de laatste 6 maanden heeft geraadpleegd... Dit en zoveel meer vindt u in enkele klikken terug in “uw dossier”.

Dus, denk eraan, als u nog eens een document nodig heeft dat u gewoonlijk bij uw gemeente gaat afhalen, check eerst eens op “Mijn dossier”. De kans is groot dat u het gewoon van thuis uit kan opvragen.

Mijn dossier… bespaart u tijd en geld.